Politika

hollywoodU stvarnosti Hollywood – kao pojam glamura - ne postoji, postoji samo na filmu. Pogled na Lošinj iz perspektive Hollywoda, piše Edi Ercegović.

Gotovo svake zime nastojim otići iz Lošinja negdje u svijet da malo promijenim klimu, da nešto naučim i da nešto vidim. Tako sam se ove zime našao u Los Angelesu. Igrom slučaja iznajmio sam sobu u dijelu koji se zove North Hollywood, drugim riječima, nalazim se u Hollywoodu.

Kada sam stigao ovamo, bio sam prvo u San Pedru gdje su Hrvati, gdje sam i mislio ostati, da bi mi onda jedna cura iz hrvatske našla sobu, ni više ni manje nego kilometar od jednog od sedam najvećih filmskih studija, Universal. Nalazim se iza onog brda gdje su ona velika slova HOLLYWOOD, a gotovo svaki dan prolazim kroz ulicu gdje su one zvijezde na podu. Tu je upravo ove nedjelje bila dodjela Oskara, i ja sam bio tamo.

Zašto ovo pišem? Neki će reći  - samo zato da se hvalim. Kao, ja sam u Hollywoodu, te sam zbog toga netko i nešto ( iako sam ustvari tu samo iznajmio sobu ), dok svi vi ostali ste nitko i ništa jer ste tu na Lošinju. Ono sto će vas možda iznenaditi je da jedno od mojih najvećih razočaranja je upravo Hollywood. Zašto? Zato sto u stvarnosti Hollywood – kao pojam glamura - ne postoji, postoji samo na filmu. Znam da ovo što ću vam sada reći zvuči nevjerovatno, ali prava istina je, ili stvarnost, Lošinj  je Hollywood za Hollywood.

Rečeno narodnim jezikom, Lošinj je toliko lijep, i to ne na filmu već u realnosti, da bi bogati ljudi koji ovdje žive plaćali zlatom samo da mogu doći na godišnji u Lošinj, a ne obratno. Da biste shvatili na što mislim u sljedecih nekoliko članaka opisat ću vam Los  Ageles kroz njegove dijelove koji se zovu Beverly Hills, Santa Monica, Hollywood i usporediti s Lošinjem. Da vas ne držim u napetosti opisat ću vam ulicu na kojoj su zvijezde i u kojoj je dvorana – Kodak Centar – gdje se održava dodjela Oskara  – ulica gdje sam i bio ove nedelje.

Lutajući Los Angelesom, tražeći neke stvari koje sam želio kupiti, a koje je teško nabaviti u Europi, nabasao sam na tu ulicu. Ta famozna ulica , koja se zove Hollywood Boulevard, i koja se nalazi ispod onog famoznog brda na kojem pise "Hollywood", izgleda kao one bolesne, stare mačke kojima je na pola tijela ispala dlaka i koje se čovijek boji pomaziti da ne zaradi kakvu bolest. Kada sam ja došao u tu ulicu prvi put nisam mogao vjerovati - prljava je, izlizana, a onaj mramor na podu svako malo je ispucan i pun je rupa. Da stvar bude gora te rupe su začepili običnim betonom pa to izgleda još gore. Kada sam to vidio kao da se čitav svijet srušio preda mnom. Zar je to HOLLYWOODSKI GLAMUR? Gde su svjeta, blještavilo, sjaj i sve ono što se vidi na filmu. Nema, jednostavno nema! NE POSTOJI. Dodjela Oskara? Ma koja dodjela Oskara? Stavili su crveni tepih, puno reflektora i to je to. I to je bilo kojih kojih sto metara ispred dvorane, a ostatak ulice je ostao onakav kakav je i bio. Ofucan i izlizan.

Zašto ja to pišem? Da se hvalim? Pa da se hoću hvaliti pisao bih da je ovdje sve u mramoru i da sve blješti. Ali nije. Istina je da je naša riva pojam glamura i stila kada se je usporedi s Hollywood Bulevardom. Drugim rijecima, LOSINJ JE ZA HOLLYWOOD – HOLLYWOOD.

Ovo vuče logično pitanje. Ako je to istina, a istina je, zašto Lošinj nema sezonu od šest mjeseci i to s gostima dubokog džepa? Zašto stalno govorimo da nam je sezona kratka i nikako da se produži? Pa ako je Lošinj toliko lijep da je ljepši od Hollywooda (usput samo ću vam još reći da je Lošinj ljepši o od Bermuda i od Bahama koje sam posjetio dok sam radio na kruzerima), zašto nikako da se sezona produzi? Odgovor je više nego jednostavan. Sve što Lošinj i Lošinjani trebaju je sposoban gradonačelnik koji zna što radi i koji voli svoj otok. I to je to. Sposoban gradonačelnik koji je u stanju u roku od tri godine napraviti sezonu od 6 mjeseci, i to s gostima dubokog džepa.

U sljedećih nekoliko članaka, kao što sam rekao, opisat ću vam ostatak Los Angelesa da oni Lošinjani koji još nisu shvatili, konačno shvate jednu stvar. Lošinj je sigurno jedno od deset najljepših mjesta na svijetu i sve što nama Lošinjanima treba je – sposoban gradonačelnik. Tocka.

Puno pozdrava svima iz toplog, ali ni približno tako lijepog, kao sto se čini na filmu, Hollywooda.

Edi

Comments  

0 # Guest 2009-08-27 15:44
:eek:
Reply | Reply with quote | Quote
0 # BIO. 2009-03-14 10:14
Bio sam u tim gradovima ne u svim ali u Beču i Gracu i u jeoš nekim manjima ma lijepi su samo malo sterilni kao i cijela europa cini mi se da su se ti europljani malo sterilizirali pa na kraju oni su ti koji kazu za nas da smo raj na zemlji. 8)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # koko 2009-03-13 20:17
Trebaš poć u te austrijske gradove i usporediti ih sa Zagrebom ili Splitom, pa ćeš vidjeti da im Zagreb i Split nisu ni do koljena, a nikakva organizacija ne može nadoknaditi ono što oni imaju a naši nemaju. Točno je da u Grčkoj i Turskoj "svatko moze ako hoce i svatko ima svoju pricu a nasa je da ju nemamo i nismo ju nikad ni pokusali napisati". O tome i govorim. Nije posao gradske uprave i gradonačelnika da smišlja priče koje prodaju sve i svašta, nego je to posao svih koji od turizma žive. Šta bi političari trebali preuzeti privatne hotele, apartmane, trgovine, restorane i sve drugo pod svoju upravu?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ne moze. 2009-03-13 19:46
Te gradove koje si nabrojao ne mozes usporedivati s losinjem nego sa Zagrebom splitomdubrovnikom pulom sa dobrom organizacijom ti nasi gradovi mogu biti jaci od njihovih.
ma da vidis sto grci i turci guraju pod turizam da umres od smijeha tako da svatko moze ako hoce i svatko ima svoju pricu a nasa je da ju nemamo i nismo ju nikad ni pokusali napisati. Pa prema tome idem ja zurit u sunce ili tako nesto jer nema smisla ovo bi moglo u nedogled a nasi politicari i dalje ne mrdaju.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # zurenjekoko 2009-03-13 17:59
Nisam bio u cijeloj Austriji nego samo u Beču, Innsbrucku, Grazu i Salzburgu. I zurio kako u Salzburgu zaraðuju na Mozartu koji je rodom otamo. Ne treba im more i sunce. Imaju Mozarta.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ???. 2009-03-13 17:44
Ma koko jesi ti kad bio u austriji ma daj ne fantaziraj nego idi zuri u sunce ili tako nesto.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # 9 mjeseci sezonerambo 2009-03-13 17:01
Ma koji superheroji, nama može pomoći samo dragi bog, a to zna i vlada. Eno otvorena je facebook grupa gdje kažu da "Iz državnog proračuna prošle godine dodijeljeno je 383 milijuna kuna Katoličkoj crkvi, više nego što je dobilo Ministarstvo turizma". Ja mislim da to nije puno novaca ako time dobijemo 9 mjeseci sezone :-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # koko 2009-03-13 16:10
Baš zato što znam koliko zaraðuju zemlje koje mora nemaju, kao Austrija i Maðarska, pišem ovo što pišem. Lošinjski kafići i drugi objekti su svi okrenuti terasama na kojima ni pas neće sjediti zimi i kad pada kiša. Pa i ljeti kad nastane pljusak turisti se kao kokoši skrivaju jer nemaju gdje ući. A kad je loše vrijeme ostaju u hotelima i apartmanima jer u gradu nema ničeg. A zašto nema? Zato što generacije nisu mislile na to da jednog dana neće biti toliko zarade od turizma da ne moraš brinuti za razvoj. Bilo je dovoljno napraviti apartman i samo čekati goste, a za drugo nikog nija bilo briga. A sada kad se sve promijenilo (moda, ukus, kriza, navike turista) kao mala djeca neki očekuju da se pojavi superheroj koji će nadoknaditi sve što nije raðeno prije i koji ćevaljda raditi umjeto privatnika u njihovim objektima. Austrija ima što Lošinj, pa ni Hrvatska nema, a to su stoljeća izgradnje kulture i objekata koji idu uz to. Jedan jedini dvorac Šenbrun u Beču donese više novaca zarade od ulaznica i suvenira nego svi hoteli na Lošinju. Austrija je dobro povezana sa svijetom, nalazi se na dobrom mjesti, ima kulturu, povijest, povijesne spomenike, koncertne dvorane i t.d. i t.d. Lošinj ima rivu i smetlište iza i onu nakazu Nautika koji su joj utrapili vlasnici Jadranke na brigu. Kad si vidio da je neki ugostitelj renovirao objekt ili osvježio fasadu, čast izuzecima? A kakvi su Lošinjani za turizam vidi se jer čak nisu išli na razgovor o rezervatu nego se samo deru protiv njega i sprdaju za Apoksiomena, a htjeli bi da im neko dotjera turiste zimi. A šta rade da turist poželi doći kad zapuše bura i jugo?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Ne razumijem. 2009-03-13 15:35
Ne kuzim pa sto ti koko mislis da se turizam radi samo na visokim temperaturama jesi mozda znao da je austrija po provitu tri puta jaca od nas a ne zaraduje na onome po cemu je poznata po skijalistima nego bas u ljtnim mjesecima i proljetnim a tamo se u nekim djelovima ljeti uvecer pec mora naloziti jer je hladno.
Nemoj se izvlaciti na sunce zato jer tvoji sefovi neznaju raditi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # KOMENTAR? 2009-03-13 15:31
Slusaj ti "komentira da komentira" ne pricaj gluposti sto se tice mirisnog vrta pa odi u Turisticku pa ces vidjeti da je tamo kompletan prostor pretvoren u mirisnu izlozbu miomirisnog vrta odi na arhiv novog lista i drugih casopisa pa ces vidjeti da je durda o tomu pricala x puta a svemu drugom suti ma daj soli nam pamet svi vide nisu glupi. :P
Reply | Reply with quote | Quote
0 # koko 2009-03-13 13:16
Piše tu neko "I zato svaka čast ljudima poput Edija i sličnih koji imaju volje i zelje da nesto treba uciniti." I malo dijete ima volju i želju da da nešto treba učiniti, i očekuje da roditelj bude Svemogući da to učini. Ali malo dijete nema blage ideje kako i čime učiniti, Pa tako i ljudi poput Edija. Kao u onoj reklami kad djeca viču "Hoću Internet". Svaka čast toj djeci, ona nešto hoće, imaju volju i želju. Tako i ova naša djeca hoće produženje sezone. Neka vodstvo zaustavi sunce nad Lošinjom :D
Reply | Reply with quote | Quote
0 # mosqito 2009-03-13 12:38
Zapravo krivo..ma dopusteno je ljudima da zive i rade,ali naravno ne svima,nekima,pomno odabranima,clanovima vladajucih stranaka,dobrim prijateljima onih na vlasti otoka,pa ruka ruku mije,a i znamo da nam nepotizam na otoku je vrlo ziv i zdrav,dapace rumeni se...pa eto zaista ima i onih kojima se vrata opcine ne zatvaraju kad dodju,pa toliko o dobrim idejama malih poduzetnika na nasem rajskom otoku.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # mosqito 2009-03-13 12:24
Setnice uzduz i poprijeko otoka,mogucnost biciklizma kad bi se malo doradilo na tome,poznatu janjetinu,zdravo,ljekovito bilje,a vjerujem kad bi bilo interesa i mjesta za sklanjanje od kise bi se napravila i otvorila...zapravo jednom rjecju-da je dobre promocije i manje zavidne vlasti koja bi dopustila da i ljudi zive i rade imali bi mi svoje jahte kojima bi se divili,pa nebi trbali ici u Santa Monicu ih razgledavati..
Reply | Reply with quote | Quote
0 # mosqito 2009-03-13 12:14
Gospodinu turistu bi kao turistu rekla da uz predivnu,opustajucu,zdravu prirodu imamo cudesnu klimu za koji mnogi prodaju i kuce da bi im spasila zivot,sto cini mi se malo se zna u evropi i sire,prekrasno more za ronjenje,sportski ribolov..wellness centre,zatvorene bazene sa morskom vodom,mogucnost spotrskih priprema...itd...jedino sto zaista fali to su dobri nocni klubovi,sto je kod nas nesto kao nedao Bog zla ili da netko zaradi na tome..
Reply | Reply with quote | Quote
0 # :)lola 2009-03-14 16:44
potpuno se slazem sa vama..otvorite ljudima oci... neka pocnu misliti tj, razmisljati pozitivno.
:-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # komentira da komentira 2009-03-13 11:34
a tko je podupro Sandru, Balija ili Gari i koliko joj pomaže tz sa Ðurðicom. Otiði do miomirisnog vrta pa ju sam pitaj. Grad mora stvoriti klimu, poduzetnici su ti koji bi se trebali uključiti i imati ideju i inicijativu, baš kao i Sandra. Pitaj što poduzima Lošinjska i Jadranka. Stari moj prošlo je vrijeme socijalističke privrede gdje je komitet odreðivao što će raditi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # VODSTVO? 2009-03-13 10:21
Kako to mislis nije zbog loseg vodstva pa tko je taj ko bi trebao raditi na produzenju sezone.
ne cini li vam se da bi upravo vodstvo moralo na tomu raditi?
Vodstvo je bez ideje i ne radi nista, jedino tko nesto radi je sandra iz mirisnog vrta svaka joj cast trebalo bi ici kod nje na tecaj, kako biti onaj kojeg reklamiraju gdje stignu.
Sve u svemu zena radi, i upravo iz njenog primjera bi i vodstvo moglo vidjeti da se od nicega moze nesto uciniti. jer zena ucinila za najzagadenijem dijelu losinja gdje je najveci promet i koncentreacija ispusnih plinova, mirisni vrt to je dokaz da je turizam dobro upakirana prica.
A Lošinj ima takvih stvari, na bacanje prema tomu vodstvo nema ideju mislim da bi sandra bila sto puta bolja kao direktorica Turisticke zajednice te da ona prestane biti Politicka zajednica. I zato svaka čast ljudima poput Edija i sličnih koji imaju volje i zelje da nesto treba uciniti.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # turist 2009-03-12 23:20
Ljudi, okanimo se dječjih pjesmica o prekrasnom otoku koji ne cvjeta zbog lošeg vodstva. Zamislimo se oko toga što može turiste dovesti na otok u ovo doba godine. i vidjet ćemo da nemamo ništa da ih privuče. i tu nikakvo vodstvo ne može ništa učiniti. Hoteli, restorani i kafići su zatvoreni, ma ne zbog lošeg vodstva nego zato što nema gostiju. A goste ne možeš natjerati da doðu u vrijeme kad nema sunčanja i kupanja. Za ostale oblike turizma izvan glavne sezone nije dovoljna sama lijepa priroda, no osim nje nemamo što ponuditi. Pa u ovom gradu ima samo par mjesta gdje se možeš skloniti ako te uhvati kiša, a osim kina i muzeja nemamo baš ništa drugo.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # mosqito 2009-03-12 22:50
Ljudi,covjek je imao dobru namjeru da nam kaze da imamo prekrasan otok i lose vodstvo i nije pogrijesio,pa zasto ga onda osudjujete?Na ovom otoku je hrpa lesinara koji gledaju svoj,ali samo svoj interes i to se na izborima mijenja samo za ime stranke.Pa dajte nam entuzijaste da vode otok,a ne starce koji zele jos stogod jamiti da lakse podnesu penzionerske dane i pustite ovakve entuzijaste da barem u svom srcu i ocima vide ovaj otok kao prekrasan,jer da nam je vise ovakvih zaljubljenih u otok,a ne u njegov proracun,otok bi procvjetao i zaista !
Reply | Reply with quote | Quote
0 # tko ga jebe ne mora vise dociskunk 2009-03-12 19:08
Ercegovic putuje. Sve jedno, on putuje i pri tome drzi otvorene oci. Vidi i usperedjuje i pri tome glasno razmislja.
Voli svoj Losinj, svoje rodno mijesto i to sta mu se svidja u tudjini zeli prenjeti i ugradit. Ne mora se uvijek imati super ideja
ponekad, ponekad je i losa kopija bolja.

Nazalost Losinj je jedan veliki kokosinjac koji se na nazad razvija. Nivo turizma je dobar za cehe, slovake, poljake .....i druge koji
doputuj sa punim koferom, zivi iz kofera, pojede sladoled (jer je to sto se u losinju najvise nudi i za njih to sto si zele priustiti) ostavi na plazi svaki dan svoju vrecicu smeca .........i tako od sezone do sezone.

Losinj ima puno stanovnika ali malo onih koji se mogu Losinjanom zvati. Losinjan i Losinjan je velika razlika.

Popljuvati je najlakse, ali se sijesti i razmisliti, sa drugima se sijesti i diskutirati, svoje interese ponekad i kociti.......

To sto u naslovu stoji, je opis situacije. cuo sam to dosta puta. Mozda i zbog toga dolaze samo jos "najniza klasa turista"!!!!!!!!!!!?????? on je u stvari na istom nivou kao taj koji mu to i kaze.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # AmericaCalifornia 2009-03-11 18:27
Koja fora.Edi u Los Angelesu.A tko je taj Edi?Hollywood ga je iznenadio.Pa seljačino,Los Angeles ti je grad od 17.000.000 stanovnika.Proteže se na prostoru od 100x100km.Holywood je samo jedan dio grada,koji je samo povremeno popularan.Popularno ti je u Californiji,Las Vegas,San Francisco,Santa Monica.A u Los Angelesu,ako želiš nešto vidjeti odi u Universal studio,u Santa Monica,u Downtown.A što bi ti očekivao od Los Angelesa.Pa svi filmovi se snimaju u Universal studiu ili u Miamiu,a prezentira se kao u Los Angelesu.Uzmi si City tour koja će te provesti gradom i vidjet ćeš ljepote Los Angelesa.Vidjet ćeš Santa Monicu i marinu u Santa Monici gdje su jahte koje nećeš vidjeti nikada.
Tamo je najam za vez u toj marini 200.000 USD godišnje.A komadi da ih samo vidiš.A što se tiče sezone,dragi Edi,tamo ti je sasvim druga klima.Cijele godine ti je skoro ista temoperatura,i temperaturne razlike su ti vrlo male,za razliku od mog Lošinja koji je podložan klimatskim promjenama,pa se prema klimi ravna i sezona.To ti dragi Edi nema veze sa gradonačelnikom.To ti ne znači da je gradonačelnik Los Angelesa pametniji od Garya.Za sada toliko.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # AmericaCalifornia 2009-03-12 19:35
Šta se ljutiš koji ti je kurac.Ja sam pomorac i nisam iz Lošinja,a vidio sam svijeta puno više od tebe.Nervira me tvoj komentar koji nije realan.Ajde uživaj.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # budi muskoEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-12 07:59
kada vec imas obraza da me nazivas seljacinom
budi musko pa se prestavi. stani imenom i prezimenom
iza svoga komentara, pa jos budi faca pa onda kada dodem doma reci mi to u facu, ako imas muda.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # horrorfora s mora 2009-03-08 20:44
sto svi pljujete Garija nije on nista dao ni prodao a SDP ga pak treba kovati u zvjezde sve SDP-ove istomisljenike je ostavio u instituciji grada ,vise je isao uz dlaku oporbi nego sto bi i sama napravila,a kad smo kod djeljenja-pa zar Balija nije podjelio svojima i previse toga tako Gariju nista i nije ostalo da bi bilo kome udjelio!!!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # plan 2009-03-08 14:30
Pa daj sdp reci šta im je konkretno dao kroz planove. Navedi to i to a ne ovako opcenito. O tome se prica ali niko da dade nešta konkretno.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ...sdp 2009-03-08 13:52
NIje im zemljiste dao, ali je kroz planove i više od toga dao. To nije podilaženje :cry: to je ortakluk :-? :-? :-? Vidjet ce se kada pukne ljubav, onda sesve izaðe na vidjelo.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Idemo daljeHDZ 2009-03-08 11:48
NEMA MU RAVNOG.... Naš Gradonacelnik Gari a svi ostali frula...
Reply | Reply with quote | Quote
0 # jura 2009-03-08 00:31
Nisam čuo da je sadašnji gradonačlnik dijelio gradsko zemljište vlasnicima tih tvrtki i podilazio.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ???baba 2009-03-08 00:28
Pohvalu zasluzuje i veliki pero, ali zamjerka je jedina sto brani gradonacelnika... Pa ko je odgovoran ako nije on i njegova politika podilazenja istim tim vlasnicima dviju velikih tvrtki, nije da nezna vec nece se zamjeriti-klasika... Za povjerenje idobrobit svih graðana, potrebno je imati muda.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # horrorfora s mora 2009-03-07 18:53
ma primi se ti lipo motike i pcni privredjivati-pa uvidi kako je do kruha tesko doci svojim radom-a jameriku pusti amerima i onima koji i tamo nesto rade.Aleksa vrati se doma pa si skuvaj pasta sutu kad je sam zaradis-nema lipje spize od domace!!! :-?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # horror!fora s mora! 2009-03-07 16:46
ZAR SE I SA ZBIČINE BOLJE VIDI ZAPAD, GRADONAČELNIČE?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # strpljen spašenzvonkec 2009-03-05 20:22
ljudi nemojte se uzrujavati sačekajte par godina da ekipa sa vrha proda sve što se prodati da na ovom otoku,pa će onda neki "pametniji" ljudi o nas razviti neku vrstu turizma(masovnog ili elitnog i nije toliko bitno jer svaki oblik turizma je bolji od ovog kojeg sada imamo) i pkupiti euriće. A mi ćemo biti sretni zato što ćemo opet raditi ono što nam najbolje ide a to je da zaraðjemo novce za nekog drugog. Zato se samo malo strpimo! :-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # edijuveliki pero 2009-03-04 11:25
dragi moj Edi, gradonačelnik nema takvu moć kakvu kakvu ti zamišljaš. Grad i gradonačelnik imaju odreðenu ulogu ali ne i presudnu za Lošinjkakvog ga ti želiš ali želimo ga i mi svi dobronamjerni graðani. Nažalost mi imamo dva trgovačka društva koja imaju presudan utjecaj na gospodarstvo i sliku Lošinja , to su Jadranka i Lošinjska, čiji vlasnici i uprava jednostavno nemaju vizije i kako vidimo ništa im se ne isplati. Tako npr. u siječnju i veljači niti jedan hotel nije otvoren, samo Alhambra ali šank nije radio, Bellevue je otvoran krajem veljače pa ponovno zatvoren. Gdje su ti silni stručnjaci i menandžeri da napune hotele i zimi, pa bi i grad bio življi, sigurno bi još koji ug.obrt ,trgovina bio otvoren. Vlasnici tj. uprava Lošinjske gleda samo kako do kraja realizirati planove vezane uz Poljanu, Runjicu i brodogradilište i naći strateške partnere tj sve to dobro unovčiti. Bez konkurencije njima Lošinj je osuðen na stagnaciju Pozdrav.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Opsjena 2009-03-03 16:41
Sjena je očiti promjer licemjera. Skriva se iza sjene i napada osobu koja se nikad nije skrivala, da se skriva. A Bojana je, valjda uz Gregorinu, jedina koja se potpisuje ispod svega što napiše. Ona je hrabra i bistra a sjena je obični ljudski šljam i mislim da bi psihoanalitičar mogao puno toga zaključiti o mentalnom zdravlju Sjene i o njenim fiksacijama.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Gromača 2009-03-03 16:16
A šta sjenu bole gromače? To je neka nova lokalna izreka?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Bojana Genov 2009-03-03 16:13
U potpunosti se slažem sa Bambijevim komentarom i ne vidim nikakav razlog zbog kojeg bih ga poslala anonimno. Dokaz tome da su moji stavovi javno obznanjeni jest upravo to da su prepoznati kod drugog komentatora kao moji.
Što se tiče rada, donacija, donacija iz gradskog proračuna i napokon poznavanja Zolinog književnog stvaralaštva, komentator iz sjene je pokazao potpunu neinformiranost i neznalaštvo.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # mamlaz iz sjeneGuest 2009-03-03 14:57
sjena je pogodila ko prstom u gov.. Bojana piše pod svojim imenom a ne sakriva se u sjeni kao doticni mamlaz ;-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # sjeni iz sjene, s ljubavibambi 2009-03-03 14:17
A kako bi bilo da "sjena" opovrgne moje navode i mišljenje umjesto da autorstvo pripisuje nekom drugom :P
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Tudim k.......sjena 2009-03-03 14:07
Tudim k..... po gromaci to je ukratko opis teksta koji je napisala osoba koja se krije pod nicom Bambi. Bojana bi jednom trebala poceti besto raditi a ne zivjeti od donacija onih koji rade a te novce za nju ljudi poput garija otimaju i s tim kupuju glasove jadnici ovo postaje kao da je Zoola pisao scenarij za ovaj grad.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # PonudaMučić Mrstaš 2009-03-03 13:31
Ja vam nudim da ću vam biti odlična trenerica. Opstojnost različitosti je moj program. Svima će biti dobro. Proglasit ću sezonu od 12 mjeseci.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # SSRN 2009-03-03 13:26
Dragi Edi, malo si pobrkao lončiće, živiš u prošlom vremenu u kojem je jedinstvo različitosti (Kardelj i danas Kučić Krstaš) bila vladajuća ideologija.
Danas su interesno suprotstavljanje i zakoni tržišta ti koji odlučuju o tome kako će se gdje živjeti.
Da bi Lošinj prosperirao, nije dovoljan sposoban gradonačelnik, a još manje je gradonačelnik lik trenera koji treba iz svih žitelja izvući ono najbolje. Sustav nije tako ustrojen ni u Hrvatskoj, a još manje u Americi.
Da bi Lošinj turistički prosperirao mora biti - i još važnije uvjeriti druge u to - da je ili bolji ili jeftiniji od drugih. Sa jeftinijom varijantom je opasna priča, jer dovodi puno ljudi bez novca, koji kako je odlično napisao Bambi, ostavljaju samo svoje smeće i fekalije za sobom.
Da bi ih uvjerio u tome da je bolji, treba znati bolji u čemu. U Kojoj kategoriji? Tu dolazi famozna priča o brendiranju, koja se kao dim i magla prodaju nama neukima, da je brendiranje priča turističkih poslenika i vlasti, a ne nas graðana. Potrebna je vrlo široka rasprava koja uključuje vrlo široko sve grupacije graðana, kako mi to vidimo sebe što jesmo i što želimo biti. Pa kad jedna opcija pobijedi i znamo točno u čemu to želimo biti najbolji (nenarušena priroda i okoliš ili luda zabava, kocka i prostitucija kao Las Vegas ili nešto treće, ali sigurno ne sve zajedno) - a u tom procesu sigurno nećemo biti tim sa jednim trenerom, jer jednostavno nisu svi interesi jednaki, onda tek dolaze stručnjaci za styling. Tek onda dolazi do izražaja gradonačelnik.
Ovako, kada se prodaje magla da su svi interesi zajednički i da ih je sve moguće zadovoljiti, onda je kaos, nedostatak vizije i organizacije.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # lonciciEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-03 21:43
draga ili dragi SSNN,
moji su loncici mozda pobrkani ali moja ideja je vrlo jednostavna.
A to je da me boli kada vidim da drugi idu napried
i to oni koji su gori od nas, a mi idemo nazad.
to ne vidis kada si doma , ali kad odes na drugi kraj svijeta osjetis tu razliku.
pozdrav edi
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Baba 2009-03-02 23:30
fala bogu da je to netko napisao! svaka cast bambi! slazem se skoro u svemu! najvise u tome da svatko od nas ne treba cekati nego doprinijeti! :-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # garðaninmali pero 2009-03-02 21:34
Svaka cast, komentari su suvišni. Na pošten i realan nacin opisana stvarnost Lošinja. Još jednom bravo.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # svi smo mi gradonačelnicibambi 2009-03-02 11:01
Mnogi ljudi od gradonačelnika očekuju da bude čudotvorac koji će rješiti sve probleme jednog grada umjesto ljudi koji u njemu rade i žive. Pa onda to zovu sposobnim gradonačelnikom. Za Lošinj bi to bio čovjek koji može rješiti problem klime, lošeg vremena, godišnjih odmora u Hrvatskoj i zemljama otkud nam dolaze turisti, svjetske gospodarske krize, promjene navika turista, povezanosti otoka s kopnom, inovativnosti svih lošinjskih turističkih, ugostiteljskih, trgovačkih i inih djelatnika, zdravstva, socijalne skrbi, pa i ponašanja graðana Lošinja. E pa takav čovjek (ili žena) ne postoji niti će postojati. Budimo realni i pogledajmo što Lošinj ima da može ponuditi turistima, glavnom neposrednom i posrednom izvoru prihoda Lošinjana. Ima (za sada) očuvanu prirodu, ali neki se trude da takva ne ostane. Izmaknuo je (do sada) betonizaciji i apartmanizaciji, ali neki se trude da to nadoknade planovima izgradnje marina i apartmanskih naselja. Ne znam kakva treba biti uloga gradonačelnika u tome, ali bude se opirao izgubit će potporu jednih, a dobiti potporu drugih. A tko je u pravu? Što će dobiti Lošinjani izgradnjom pristaništa za velike jahte, proširenjem marine i apartmanskim naseljima. Jedni će dobiti zagaðenu luku, buku brodskih motora, opterećenje komunalne mreže, a drugi visoku zaradu. Apartmanska naselja će zjapiti prazna 9 mjeseci godišnje da bi se ljeti popunjavala gostima koji će sve što trebaju donositi sa sobom, ali zato će ostati prazni apartmani Lošinjana. Sa velikih jahti gosti će izaći tek da protegnu noge i možda poližu sladoled. Ostavit će gradu samo buku, smrad i izmet, a zaradu koncesionaru. Grad će dobiti manje nego što daje. Zbog marine u Nerezinama se ide na ukidanje rezervata za dupine, pa će zbog toga biti uništene nerezinske plaže, a Lošinj će doći na glas kao grad koji odbija zaštitu dupina. Jadrankini hoteli su samo velike spavaonice na kraju grada čiji gosti nemaju mnogo razloga doći u sam grad, a ako doðu otjerat će ih buka koncerata na glavnom trgu. U hotelu Apoksiomen smiju odsjesti samo nagluhi gosti, a s prozora mogu vidjeti pejsaž kao da je upravo prohujao rat (ruševina stare Pomorske). Gortanovu ulicu treba preimenovati u ulicu kontejnera za smeće, a baš tamo su smještene galerije :-)
Ono što hoću reći da nije sve na gradonačelnicima. Neki raniji su se pobrinuli za vodu i kanalizaciju, drugi za rivu i promet u gradu, sadašnji pokušava popuniti rupe koje su preostale, a bitne su za turizam. More i sunce nisu dovoljni, potrebno je više od toga jer turisti danas traže i kulturno povijesne sadržaje. No nijedan od tih gradonačelnika nije bio čarobnjak, nego treba potporu svih graðana. Na turizam ovog grada utječe svaki onaj tko sprejom uništi tek ureðenu fasadu ili ispljune žvaku na rivu. Utječe i ugostitelj koji uredi svoj objekt kao i svi drugi koji doprinose izgledu grada i komunalnom redu.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # puno babica kilavo dijeteEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-02 22:18
HEJ BAMBI
drago mi je da si svjesna da mnoge stvari u losinju ne funkcijoniraju. drago mi je da i pises o tome.
e sad gdje se slazem s tobom a gdje ne
( nesto kAO 50 -50 )
postoje igraci i postoje treneri.
svaki losinjan bi trebao biti gradonacelnik ako se pod pojmom gradonacelnik smatra igrac, i svi bi mi trebali biti tim.
ali samo je jedan trener.a ako taj trener ne trenira dobro svoje igrace cijeli tim se raspada.
ljudi jednostavno nisu svijesni da iza svakog velikog igraca stoji vrhunski trener.
da li mislis da bi janica bila prva da njen otac Nije bio vrhiunski trener. NE. jer on je onaj koji ju je naucio i istrenirao svemu.
to je ono sto ja nazivam sposobnim gradonacelnikom. LOSINJU treba voda, ali ne u smislu diktatora vec u smislu trenera
pozdrav
edi
Reply | Reply with quote | Quote
0 # kakobtanko 2009-03-02 08:56
Dragi Edi,
daj nam desetak konkretnih primjera kako to izvesti,
Obrazloži ih, pa tebe možda izaberu za gradonačelnika.
10 molim. :-?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # las vegasmaf 2009-03-02 22:28
Ako su ti i ostalih devet ideja kao ova s farbanjem fasada, nemoj se truditi :-) A glede Las Vegasa i kako funkcionira, stvar je prilično jednostavna. Američka vlast je dozvolila otvaranje kockarnica, mafijaši su meðu prvima uložili novac, milijardama dolara dignut je grad u pustinji koji je s vremenom poastao svjetski centar kockanja, zabave, a usput i prostitucije, trgovine drogom i zločina.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # 1 ali vrijedanEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-02 22:08
evo jednog vrijednog ali orginalnog prijedloga.
( mogu ti dati 10 ali ako su ljudi-losinjani zainteresirani objaviti cu clanak o tome )
KAKO ZA 100 000 KUNA PRETVORITI LOSINJSKO SIVILO U BAJKU.
da bi ovo sami sebi docarali otidite na losinjsku pjacu i pogledajte fasade oko sebe . sve je sivo i
depresivno. da li gost zeli boraviti u takvoj sredini. sad kako sivilo pretvoris u bajku za
100 000 kuna ?? jednostavno ofarbas sve fasade u 3 nijanse plave boje ( svaku kucu drugu nijansu )
sada zamisli nalazis se ponovo na pjaci a boje oko tebe daju ti dojam da si negdje poput monte carla.
sjetite se kada je bila ofarban ivic kako je to bilo ljepse. a sada zamislilte cijelu pjacu tako ofarbanu. dodajmo tu malo matematike.
losinjski proracun godisnje iznosi oko
70-80 milijuna godisnje , sto je 100 000 u tom proracunu. nista. ali sto losiinj dobije . puno.
nazalost , ovo je smo komentar. trebalo bi mi da napisem cijeli clanak o tome kako je citav LAS VEGAS baziran na tome da se stvori ugodaj kako bi gost trosio. Citava filozofija kako gostu izvuci novac iz depa je bazirana na tome da se stvori ugodaj da se on jednostavno dobro osijeca da zaboravi koliko trosi. sposoban gradonacelnik bi trebao znati kako uciniti losinj mjestom u kojem ce svi losinjani dobro zaradivati je zna svoj posao.
ps. ako ti se svidaju moje ideje posalji prijateljima na e- mail.
ukoliko losinjane stvarno zanima da im objasnim temelje i principe na kojima je baziran LAS VEGAS
i kako se ti principi mogu primjeniti na losinj i
rado cu napisati seriju clanaka.
ukoliko me ti osobno zelis kontaktirati
evo ti moj e-mail
Reply | Reply with quote | Quote
0 # turizamEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-01 22:15
draga losinjanko,
drago mi je da smo na istoj traci.
smisao moga clanka je da se smanji broj turista s losijom plateznom moci
i poveca poveca onih s boljom plateznom moci.
Ukratko broj turista bi se smanjio a kolicina novaca povecala
Pozdrav edi
Reply | Reply with quote | Quote
0 # TurizamLošinjanka 2009-03-01 16:20
Prednost je otoka, što unatoč ranom i snažnom turističkom razvoju, nije uništena njegova prirodna ljepota. No, nastavi li se broj turista i noćenja stalno povećavati (oko 200 tisuća turista godošnje) moglo bi doći do narušavanja prirodne ravnoteže. Problemi se javljaju u masovnosti ljeti i praznini zimi. Zimsko razdoblje se takoðer može turistički valorizirati jer klimatske prilike to dopuštaju. Alternativni i avanturistički oblici turizma idealni su za to. Treba dobro osmisliti sadržaje i poraditi na prezentaciji i propagandi.

Turizam danas predstavlja glavni izvor egzistencije otočkog stanovništva i sve su ostale gospodarske djelatnosti u službi proširenja turističke ponude. Nužno je da se on, kao glavni izvor prihoda, zadrži, no trebala bi postojati i još jedna jača grana gospodarstva kao alternativa. Otočno stanovništvo se više prepoznaje prirodnu osnovu kao temelj jake turističke valorizacije i uočava da se ona ne smije devastirati. Ipak, samo prirodni atraktivni faktori nisu dovoljni da zadovolje potrebe turista te turistički djelatnici mnogo rade da na turiste djeluje i što više društvenih atraktivnih faktora. Rezultati su vrlo dobri jer svake godine otok posjećuje sve više turista. No, osobno smatram da turistički rast treba zaustaviti jer kontrast koncentracije ljudskog faktora na Lošinju zimi i ljeti je ogroman i to nesumnjivo negativno utjeće na prirodnu osnovu.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Rezervat u moru- Mulj, beton i HollywoodMaškara iz Malog Mjesta 2009-03-01 12:31
Hrvatska je lijepa, Lošinj divan...ali Fabijanić i kompanija iz Nerezina to ne znaju. Hrvatska nema ljudi, da ljudi. S kom da gradonačelnik ili gradonačelnica nešto napravi u Lošinju, s praznim a lakomim glavama...Ja mislim da je i ovaj gradonačelnik daleko veći i bolji od lošinjskog prosjeka. Radio je puno, ali stavri su puno puno kompliciranije. Ima li smisla ponovo isticati koje su prednosti ovog mjesta, koji prioriteti, a za javno dobro. Možda bi trebalo upoznati čovijeka koji je napisao ovaj gore tekst s prizemnom borbom samo oko rezervata. Idući tjedan dolaze iz Državnog zavoda za zaštitu prirode pa ćemo se njima pohvaliti sa svojim inicijativama, stavovima i sl. A zamislite da tek ambicije Krstaš-Krstaš.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # mulj i zacarani krugEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-01 22:11
DA SE NADOVEZEM NA TVOJE PITANJE-
IMA LI SMISLA STALNO PONAVLJATI PREDNOSTI NASEG OTOKA
sada da se nadovezem na predhodni komentar-
vrtimo se u zacarnaom krugu i izgleda da je jedini nacin da se iz njega izvucemo je da se stalno ponavlja jedno te isto da ljudi konacno shvate.
zao mi je sto ne znam nista o tematici rezervata.
nastojat cu se preko neta upoznati s tom stvari
edi
Reply | Reply with quote | Quote
0 # zatobtanko 2009-03-01 11:59
Naša narodna izreka: "MALO NAS JE, AL SMO GOVNA !" je odgovor na tvoje pitanje.
To važi za nas lokalno a bome i šire.
Ako me sjećanje ne vara ovdje nije bilo napretka od Austro-Ugarske. Ništa nismo naučili, izjebo nas fašizam, komunizam sada kapitalizam. Vrtimo se u začaranom krugu i svakim danom sve više propadamo.
SVE JE TRULO, LJUDI SE VESELE.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # zacarani krugEDVARD ERCEGOVIC 2009-03-01 22:03
slazem se u potpunosti s tobom.
vrtimo se u zacaranom krugu i propadamo svaki dan.
zalosno je u stvari sto gori od nas idu naprijed
edi
Reply | Reply with quote | Quote

Add comment

Security code
Refresh

Članak 69. Ustava RH

 Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvo