Prostorni plan

plazaInicijativa Čovjek po mjeri otoka izradila je primjedbe na predložene projekte uređenja obale na Kadinu i Zagazinjinama. Pozivamo građane da ih također potpišu i pridruže se nezadovoljstvu inicijative zbog nepridržavanja prostornoplanskih rješenja te površnog i nemarnog projekta uz puno improviziranja i malo brige za uklopljenost u prirodni krajolik i kvalitetu destinacije Lošinja. Rok za predaju primjedbi je 28. travnja te pozivamo sve one kojima iz bilo kojih razloga predloženi projekti nisu dostupni niti mogu štampati primjedbe da se u ponedjeljak 27. travnja tijekom cijelog dana obrate u Centru za zdravo odrastanje na adresi Lošinjskih brodograditelja 33.

SAŽETAK PRIMJEDBI

1. Budući da predloženi projekti proizlaze iz usvojenih prostornih planova Grada Malog Lošinja, dajemo primjedbe o netransparentnosti objava prostornih planova. Prostorni plan donesen 2008.godine, mijenjan je pet puta te je postao nepregledan za praćenje. Zadnje, V. izmjene nisu objavljene na web stranicama Grada i nema kartografskog prikaza plana.
Predlažemo Gradu da sačini pročišćenu verziju prostornog plana te da ga objavi na stranicama Grada.

2. Nema valjane pravne podloge za donošenje ovog projekta jer u prostornom planu niti područje obale Kadin niti Zagazinjine nije uvršteno ni u jednu kategoriju korištenja i namjene zemljišta, nije označeno kao plaža, stoga se ne ovom području ne smiju poduzimati nikakvi radovi. Tek dio područja Zagazinjine označen je u prostornom planu uz šire područje poluotoka Kijac kao uređena plaža Bojčić, za koju plan predviđa donošenje detaljnog plana uređenja, što je sukladno intenciji Grada da se cijelo područje Malog Lošinja digne na višu kategoriju.

3. Predloženi zahvati ne uzimaju u obzir maksimalnu zaštitu krajobraznih vrijednosti i uvažavanja autohtonosti područja te korištenja materijala koji ne nagrđuju prirodni okoliš. Glavni projekti su izrađeni površno, nemaštovito i nedovoljno inventivno, bez uvažavanja specifičnosti područja, konfiguracije prirodne obale i ne obrađuju zaštitu gromača. Vode se već uhodanom matricom korištenja neprimjerenih materijala za prirodni krajolik obale, predviđajući previše betona, upotrebu teške mehanizacije i miniranja.

Planiraju se preširoki betonski prilazi do sunčališta, sunčališta od neprimjereno žutog benkovačkog kamena te betonski prilazi od sunčališta do mora, sa betonskim platoima veličine 4m2, na visini od 60-90 cm iznad mora i inox stepenicam i rukohvatima. Radi se velikim površinama koje se žele urediti, točnije o 225 m2 betonskih pristupa i 452 m2 sunčališta na obuhvatu Zagazinjina i 748 m2 postojeće obalne šetnice te 204 m2 betonskih pristupa, 270 m2 sunčališta i 548 m2 obalne šetnice na Kadinu. S obzirom na navedenu veličinu zahvata u prirodnoj obali, projektiranje i izvedba moraju biti maksimalno uklopljeni u prirodni okoliš. Mjetimično projekt predviđa betoniranje onih površina koje već jesu ravne i koje kupači već bez ikakvih poteškoća koriste za sunčanje i skojih bez poteškoća ulaze u more. Ističemo da su ove stijene odredište upravo onih kupača koji namjerno izabiru prirodne plaže bez artificijelnih intervencija.
Sanitarni čvorovi koji se smještaju izvan obuhvata područja uređenja obale nisu opisani ni skicirani, pa se ne zna njihov izgled, uklopljenost u prirodu i što manju vidljivost, nepotrebno se i nesuvislo planiraju sa odmorišnim površinama za posjetioce s kamenim improviziranim klupama i stolicama (za koga?).

Prijedlozi za kvalitetniji pristup izradi glavnih projekata uređenja obale/plaže:
1. Cijelo područje Zagazinjina i Kadina (i drugih područja Malog Lošinja) zaslužuje promišljenije i kvalitetnije ciljane projekte primjerene destinaciji sa 4 /do 5/ zvjezdica. Razina predloženih projekata je površna i neprimjerena trendovima i namjerama Grada i turizma za zaštitom glavnog resursa -prirodnog okoliša – i kvalitetnijim razvojem turističkog mjesta. Ako su prirodna obala i plaže glavni resurs za razvoj turizma onda predložene glavne projekte treba revidirati, uskladiti ih sa planovima višeg reda te izraditi sukladno ovim primjedbama i prijedlozima građana kao i vizijom cijele destinacije. Također pozivamo Grad Mali Lošinj da na ovo područje radi dobivanja što kvalitetnijih rješenja za uređivanje javnih prostora i njihovo oblikovanje provede javne arhitektonsko-urbanističke natječaje.

2. Predvidjeti trajno popravljanje svih postojećih gromača na obom području, koje nisu sami građani popravili u radnim akcijama. Na taj način će vizualno cijelo područje postati atraktivnije i uređenije, a sa aspekta sigurnosti za kupače to je i neophodno (sada su ne nekim djelovima gromače urušene, a ispod njih prolaze ljudi ili su smještena sunčališta).
3. Pristupne putove od glavne obalne šetnice do sunčališta planirati samo gdje je nophodno te uže od projektiranih i od kamena. Koristiti kamen sivo-bijeli, primjer istarski kamen. Koristiti i drvene obloge/deccking ukoliko je to zbog vremenskih uvjeta moguće. Pristupe od sunčališta do mora planirati od kamena.
4. Sunčališta planirati uklopljena u neravnine postojećih stijena, ne iznad postojećeg kamenog terena (ne kalemiti na postojeću podlogu). Koristiti kamen sivo-bijeli, primjer istarski kamen te drvene obloge/deccking gdje je to zbog vremenskih uvjeta moguće: npr. uz glavnu obalnu šetnicu desno i lijevo, naročito gdje je podloga pretežito zemljana.
5. Ulaze u more planirati maximalno između prirodnog kamenja, u postojećoj konfiguraciji, u izvedbi kamenim opločenjem u more, samo rijetko sa platoima za ulaz u more i što na nižoj visini od mora, te u što manjoj površini. Izvedba od kamena sivo-bijelog, primjer istarski kamen. Po mogućnosti koristiti i drvene obloge/deccking (montažne) u obliku uže hodne površine /mostići/ za ulaz u more.
6. Sanitarni čvorovi su potencijalna opasnost od neugodnih mirisa, nehigijene, nedovoljnog održavanja i uništavanja izvan ljetne sezone kada se ne koriste. Stoga se predlaže izvidjeti mogućnosti planiranja i izvedbe tipskih, samočistećih sanitarnih čvora (primjer Eurodmodul) i to po jedan za svaku obalu. Sanitarne čvorove planirati locirane na prirodno zaklonjenijoj površini, od pogleda i sunca, bez izgradnje nepotrebnih odmorišta, klupica i sl. oko sanitarnih čvororva.
7. Kao podlogu za ugradnju kvalitetnijih i primjerenijih materijala u cilju maximalne zaštite prirode i prirodne obale nalazimo u svim strateškim dokumentima o razvoju turizma HR te strateškim dokumentima GML (Glavni plan razvoja turizma, Plan održivog razvoja), prostornim planovima i stavovima stručnjaka pa i konzervatora , citat iz mišljenja na Odluku o koncesiji plaže Čikat „ izvođenje novih struktura u smislu postavljanja drvenih pontona, izvođenje solidnih struktura te definiranje sunčališta sa što manje betona odnosno max.upotreba kamena „.
8. Kao primjer navodima iz ovih primjedbi I prijedloga daje se primjer uređenja obale Banj u Šibeniku te upotreba drvenih obloga, pa i montažnih, gdje je to moguće: www.floorexpert.hr.

Cjeloviti tekst primjedbi koji će biti predan Gradu

Comments  

0 # podloga za brainstormingevo vam fotošoperi 2015-04-26 18:21
nijedna ideja nije bedasta



crtajte što god vam padne na pamet :D
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # plaža Banjtata i ja bi ovo 2015-04-26 17:07
cjeloviti prikaz plaže Banj u Šibeniku moguće je pogledati na fotogafijama na sljedećem linku

www.sibenik.hr/projekti/plaza-banj

vrijednost investicije je 3.000.000 kn
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # NautičariKupač 2015-04-26 15:01
Bit će nautičara po lošinjskim valama kao i uvijek, možda i više no ikad, jer su u nekoj od zadnjih promjena prostornog plana višestruko povećali broj nautičkih vezova. Slijedi koncesioniranje, gradnja "popratnih objekata" i masna naplata. Uostalom, nautičare ne zanima naša pretrpana gradska luka, osim kada moraju u nabavu. Njih zanimaju upravo naše "divlje" vale.
P.S. Pod nautičarima mislim prije svega na jedriličare, a ne na gliseraše.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # most na Privlacinino 2015-04-26 15:44
Quoting Kupač:
Njih zanimaju upravo naše "divlje" vale.
P.S. Pod nautičarima mislim prije svega na jedriličare, a ne na gliseraše.
U svim peljarima je objavljeno da se most na Privlaci ne otvara zbog kvara, te sve jedrilice i jahte koje dolaze iz smjera Raba, Krka i Punta Križe produžiti će prema Dalmaciji bez zaustavljanja u marini ili luci. Prema stručnim procjenama to je 30 % manje nautičara na ovom području.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # nejasnogost 2015-04-25 19:14
Ne znam zbog čega se inzistira na Zagazinama i Kadinu kad postoji divni Čikat i jugozapadna obala?
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # Jugozapadna obala?Kupač 2015-04-25 22:11
Koji dio jugozapadne obale? Ajmo od crkvice redom: Veli žal je već par godina toliko gusto prekriven ležaljkama i suncobranima da se ne možeš ni probiti do mora, na stijenama sve do Borika i na samom Boriku teško je naći slobodno mjesto od hotelskih gostiju, a u nastavku je FKK za koji se plaća ulaznica, bez obzira kupali se tu ili samo prolazili dalje (ne postoji staza koja bi zaobišla FKK!). S Borikom završava i "motorizirana priča", dalje se može samo pješice (ili barkom, koju imaju samo neki sretnici).
Nižu se Šešula, Canguski, Mala i Vela Draga, Sunfarni - sve redom lijepe, ali majušne plažice pretrpane nautičarima. Pa Krivica i Balvanida, ne znaš koja je ljepša, ali ponovo hrpa što vikendaša, što nautičara. Mrtvi umorni stižemo u Plieski, a kad tamo na žaliću hrpa smeća koje mareta stalno nanosi. Ostaje nam Vinikova. Jesti li se ikada kupali na Vinikovoj? Toliko kupanju na jugozapadnoj obali Lošinja.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # hranitelj tuljana 2015-04-26 12:57
Quoting Kupač:
...ali ponovo hrpa što vikendaša, što nautičara.
Koji bezobrazluk, kako se samo usuđuju?! Zar ne znaju da jedino vi imate pravo na te uvale???
Reply | Reply with quote | Quote
0 # TrolčinaHranitelj trolova 2015-04-26 18:29
Hajde trolčino smiri se. Popij pifce za žifce :P
Reply | Reply with quote | Quote
0 # plavi cvijetmate 2015-04-26 14:20
Quoting hranitelj tuljana:
Quoting Kupač:
...ali ponovo hrpa što vikendaša, što nautičara.
Koji bezobrazluk, kako se samo usuđuju?! Zar ne znaju da jedino vi imate pravo na te uvale???
Uvale će se zaželiti nautičara, a nautičara biti neće !!! :cry:
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Tempus fugithranitelj tuljana 2015-04-26 11:31
Na mjestima koja nisu zaštićena nego tuče jaka bura, i beton je privremeno rješenje :lol:
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # totalna rasprodajao.p. 2015-04-25 19:46
Quoting gost:
Ne znam zbog čega se inzistira na Zagazinama i Kadinu kad postoji divni Čikat i jugozapadna obala?
Čikat je otišao,a kako stoje stvari i jugozapadna obala će za njim,kao i Poljana,ostao je Kadin i Zagazine
Reply | Reply with quote | Quote
+5 # Odrzivost ili privremeni konformizamDunja 2015-04-25 18:48
Kako to da 80-ih godina, kada je turista na Losinju bilo vise nego ikada nakon toga, nikome nisu smetale grote i prirodnost nasih stijenovitih plaza na Zagazinama, Kadinu i Bojcicu? Dapace, ljudi su i tada, kao sto ce i uvijek, dolaziti na otok zbog njegove specificne prirode, a ne zbog hotela, bazena i spa komfora - po to se ide u toplice npr. Ovdje se radi samo o losem i neukusnom trendu u razvojnoj politici Losinja i turizma na otoku te o trendu konformizma i lijenosti koji zagovara to da covjek/konzument mora doci do svakog odredista autom i da na tom odredistu mora imati sve sto mu tog tren padne na pamet: kavu, sok, sladoled, mekanu podlogu i nekog da ga poceska.

Ako ikada dodje do razgovora o tome kako napraviti visak lezalisnih mjesta, sto je po meni, ako uzmemo u obzir ovu gornju cinjenicu, potpuno nepotrebno, prvo trebamo uzeti u obzir da na tim plazama i okolo njih (u borovim sumicama) ima masu povrsina koje treba samo malo zagladiti i maknuti komadice sljunka da bi se dobile lijepe i velike ravne povrsine (te na taj nacin ustediti silne novce na nepotrebne radove). Jos prosle godine sam ukazivala na te povrsine kada smo vise puta (gradani, djelatnici Grada i struka) obilazili Zagazine kako bi malo bolje proucili teren.

Ako NITI TO NIJE DOVOLJNO, ono sto mi predlazemo je POP UP plaza, u vidu drvenih deckova koji se postavljaju i skidaju. POP UP na zapadu oznacava nesto privremeno. Dakle, privremeni restorani, ducani, galerije i dr, to je vec postala svakodnevica u svijetu, slobodno si progooglajte, a taj se trend temelji na tome da se svijet razija nezaustavljivom brzinom i da se prirodni resursi iskoristavaju prekomjerno i nepopravljivo. Zato svi, i arhitekti i urbani planeri i ostali, razmisljaju kako se dalje razvijati, a pri tome ostavljati sto manji utjecaj na okolinu kako bi nesto ostalo i za buduce generacije.
Dakle, sto se tice konkretno POP UP plaze, treba stati i razmisliti, konzultirati se sa strukom, sa ljudima iz svijeta koji imaju iskustva u slicnim projektima i napraviti plan po kojemu se lezalista izvode od prirodnog i izdrzljivog materijala, u formama i oblicima koji se lijepo uklapaju u okolis, ne nagrduju ga te ono najbitnije, da se nakon svake sezone skidaju i ostavljaju prirodni, stjenoviti pejzaz netaknutim. O TOME SE RADI.

Mislim da je to, u svakom slucaju, deset puta bolja ideja od posipanja betona pri cemu je izgled plaze i karakter Zagazina, Bojcica i Kadina izgubljen ZAUVIJEK.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # ništa od guglanjapop up corn flakes 2015-04-25 21:49
Quoting pop up decks:
url]http://www.google.hr/search?q=pop+up+decks&espv=2&biw=1280&bih=685&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=LNs7VZXWBIqwPLzggeAB&ved=0CAYQ_AUoAQ
ja ne razumijem što se to predlaže, kaže se proguglajte si može li nam netko to nacrtati na situaciji, kao što je projektant nacrtao svoju ideju?
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # dodatno objasnjenjeDunja 2015-04-26 15:04
Quoting pop up corn flakes:
Quoting pop up decks:
url]http://www.google.hr/search?q=pop+up+decks&espv=2&biw=1280&bih=685&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=LNs7VZXWBIqwPLzggeAB&ved=0CAYQ_AUoAQ
ja ne razumijem što se to predlaže, kaže se proguglajte si može li nam netko to nacrtati na situaciji, kao što je projektant nacrtao svoju ideju?
Mislim da je ideja dosta jasno prezentirana: ravne drvene podloge koje se montiraju i demontiraju po potrebi na izabranim lokacijama, umjesto betona koji ostaje zauvijek. Cak su i fotomontaze uvrstene u clanku. Ako bi htjeli da vam nacrtamo, bilo bi lijepo da se i nas plati kao projektante.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Sretno s timpop down 2015-04-26 16:08
Ono što je pokazano na fotomontažama ima nekoliko ozbiljnih sigurnosnih problema. Također nije objašnjeno na koji način će postolje biti namontirano na grote između šetnice i obale bez dodatne devastacije plaže, no vjerujem da netko o tome vodi računa.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # dodatno objasnjenje br 2Dunja 2015-04-26 16:44
to su samo prijedlozi, a ne nekakvi zavrsni nacrti. i primjer da postoji vise nego jedno rjesenje.
kada bi krenuli konstruktivno razgovarati, sigurna sam da bi nasli pravu soluciju.
Reply | Reply with quote | Quote
+3 # zagazagazine 2015-04-25 17:09
To su strojevi i materijal za kanal elektrike za kijac, za izvođenje radova nema potrebne dozvole...
Bravo za gospođu JOvić ?
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # pluskvamperfektandrea 2015-04-25 17:51
Quoting zagazine:
To su strojevi i materijal za kanal elektrike za kijac, za izvođenje radova nema potrebne dozvole...
Bravo za gospođu JOvić ?
Tko više traži građevinsku dozvolu, ti si čist ponorel !!!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Drvena kupalištaKupač 2015-04-25 15:21
Drvo je tradicionalni materijal od kojeg se grade kupališta na cijelom Mediteranu, pa mi ne ide u glavu zašto ljudi misle da se ne uklapa u naš ambijent. Drvo s vremenom izblijedi i dobije sivkastu patinu (kao i naplavine), pa se vrlo lijepo uklapa u okolne grote. Osim toga, drvo se puno manje zagrijava od kamena ili betona, pa je ugodnije za ležanje i bosonogo hodanje. Ako drvene terase (na mjestima gdje su sad one kameno-betonske krparije) ne bi bile dovoljne, uvijek se može dodati jedna drvena "riva" uz samo more kao i par plutajućih drvenih sunčališta dalje od obale za one mlađe i aktivnije. A za najmlađe bi dobro došao i jedan tobogan.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Ciljani glavni projektSandokan 2015-04-25 15:37
U potpunosti se slažem s Kupačevim argumentima, ali raspravu drvo ili beton / kamen smatram bezpotrebnom jer gradska vlast ne bi uvažila ni tisuću potpisa za prijedlog drvenih sunčališta. Takozvani glavni projekt je naručen i plaćen za betonažu s ciljanim izvođačima radova pa vlast neće dopustiti da građani kvare posao.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # ZagazinjineBeach Bar 2015-04-25 16:12
Materijal je već tu


a i strojevi
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # kupalište?Željka Fattorini 2015-04-25 16:01
zagazine nisu čikat, stijene nisu kupalište, beton nije kamen, wpc nije drvo.
rasprava je svakako potrebna, ali itekako promašena.
Reply | Reply with quote | Quote
+4 # Ciljani ciljSandokan 2015-04-25 16:16
Rasprava je bespotrebna jer nikakve primjedbe na projekt neće biti usvojene iz jednostavnog razloga što se radi o "ciljanom" utrošku milju i pol kuna iz gradskog proračuna. A promašena je iz drugih razloga. Na primjer, nitko ne obraća pozornost na ključne primjedbe:

1. Budući da predloženi projekti proizlaze iz usvojenih prostornih planova Grada Malog Lošinja, dajemo primjedbe o netransparentnosti objava prostornih planova. Prostorni plan donesen 2008.godine, mijenjan je pet puta te je postao nepregledan za praćenje. Zadnje, V. izmjene nisu objavljene na web stranicama Grada i nema kartografskog prikaza plana.

2. Nema valjane pravne podloge za donošenje ovog projekta jer u prostornom planu niti područje obale Kadin niti Zagazinjine nije uvršteno ni u jednu kategoriju korištenja i namjene zemljišta, nije označeno kao plaža, stoga se ne ovom području ne smiju poduzimati nikakvi radovi. Tek dio područja Zagazinjine označen je u prostornom planu uz šire područje poluotoka Kijac kao uređena plaža Bojčić, za koju plan predviđa donošenje detaljnog plana uređenja, što je sukladno intenciji Grada da se cijelo područje Malog Lošinja digne na višu kategoriju.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # lošinj bathsŽeljka Fattorini 2015-04-25 17:11
imaš pravo.
ili ili rasprave ne vode nigdje, ako je o glavnom problemu već "raspravljeno". povlačim svoje primjedbe na drvene podloge.
Živjelo kupalište Zagazine!
Živjelo kupalište Kadin!
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # Vuk sit i ovce na brojuSandokan 2015-04-25 17:25
Quoting Željka Fattorini:
Živjelo kupalište Zagazine!
Živjelo kupalište Kadin!
Samo da znaš, takvo što ne postoji. Nigdje u projektu se ne spominju kupališta, nego "uređenje obale". Zašto? Zato da se 1,5 milijuna kuna iz proračuna prošverca kroz rupe u prostornom planu da izvođač bude sit a propisi na broju :cry:
Reply | Reply with quote | Quote
-3 # na starolice 2015-04-25 14:15
Ne razumijem povike ako se i sruši poneki bor. Šumu na Čikatu nitko ne održava, nitko u nju ne ulaže ništa. Meni čist dobro izgledaju ove stare fotografije. Ne vidim niti jednog bora. Ako želimo sačuvati starinu, onda to svakako nije bor. A bor je najobičniji korov, ispod njega ništa ne uspijeva osim ljenčina.
Reply | Reply with quote | Quote
+3 # Šuma ili poljoprivreda?Frodo 2015-04-25 17:08
Nemojte se praviti ludi. Svi znaju da je šuma na Čikatu zamijenila poljoprivredu, koja je bila oskudna, škrta i mukotrpna. Ali, danas nije izbor između poljoprivrede i borova. Danas je izbor između ravnoteže prirodnog i urbaniziranog pejzaža ili sve sam beton, apartmani, parkinzi, ugostiteljski objekti.
Reply | Reply with quote | Quote
+3 # Poljoprivreda na Čikatu?Haračić 2015-04-25 22:50
Quoting Frodo:
Nemojte se praviti ludi. Svi znaju da je šuma na Čikatu zamijenila poljoprivredu

Ma koju to poljoprivredu?! Možda mršave pašnjake za još mršavije ovce? Čikat je bio ljuti kamenjar s ponekim kržljavim vinogradom koji su uništile boleštine. Jedino spomena vrijedno plodno područje na Lošinju je ono od Ćunskog polja to rta Kurila (dio toga je već zabetoniran aerodromom, a i još će kada se proširi pista, no to nikoga ne smeta). Pa ne bi Lošinjani stoljećima "tukli more" da su mogli živjeti od domaće poljoprivrede, kao npr. Rabljani (koji nemaju pomorsku tradiciju). Prestanite više pričati bajke o tamo nekoj "lošinjskoj poljoprivredi". Injoranti!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Lošinj kakav je nekad bioFrodo 2015-04-26 09:25
Quoting Haračić:
Prestanite više pričati bajke o tamo nekoj "lošinjskoj poljoprivredi". Injoranti!
Ne pričamo o rajskim vrtovima, nego o maslinicima i vinogradima, zbog kojih su se ljudi upustili u krčenje zemljišta, napravili gromače, uzeli od krša što se uzeti da. Činjenica je da je ovo područje bilo kultivirano, dokaz tome su zidovi posvuda po Čikatu. A čak i da nije tako, zar itko ima prijedlog da se Čikat pretvori u golet? Ili da se kultivira pilama, betonom i apartmanima?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Privat propertyBageraš 2015-04-26 09:19
Quoting PV:


Maknuti suhozide koji su do staze uz more. Kamenje od tih suhozida upotrijebiti za popravak suhozida koji su slijedeći iza (do crvene granice). Prostor koji je između što više poravnati upotrebom lagane mehanizacije (mali bageri i rovokopači).
Sva sreća da je dio ovih zemljišta privatan! Sumnjam da bi Grad Mali Lošinj krenuo u otkup zemlje, ne radi to ni za važnije potrebe (kompostište), a kamoli zato da bi lošinjske guzice udobno sjedile na suncu.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # kako kolamulder 2015-04-26 11:55
Kako su onda neki vlasnici kuća koje su odmah iznad, u prvom redu do mora, zapasali još terena skoro do mora.
Bome i gradili po njima čak. Pupavac, Popov, Lulić prednjače. Njima je to nono ostavio.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Loš kao LošinjTežak 2015-04-26 08:37
Pa otok je dobio ime po tome što je oduvjek bio loš za poljoprivredu :-*
Reply | Reply with quote | Quote
+4 # Ne pričaj, posadiZelena gerila 2015-04-25 14:55
Borovi stari 130 godina jesu starina i kao takve ih treba čuvati i planski saditi nove, pomiješane s crnikama i drugim vrstama drveća, da šuma bude stabilnija.

Tko bi to trebao raditi, druga je priča. Dok se Hrvatske šume, Javna ustanova Priroda i Grad Mali Lošinj dogovore što i kako napraviti, predlažem svima da boriće koji im niču po vrtovima (ili uzgoje sadnicu crnike, lovora, jasena i sl. ako im je draže) presade na neku od sve brojnijih čistina na Čikatu.
Kada bi svatko od nas posadio bar jedno stablo godišnje, Čikat bi se počeo obnavljati, a kada bi u sadnju uključili i svoje goste (da i oni posade "svoje" stablo), Čikat bi imao sjajnu budućnost. Bor je korov samo u glavama onih koji nikada nisu zasadili niti jedno stablo.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # drvena podloganeznalica 2015-04-25 14:12
Upravo drvene podloge idu, da se izbjegnu betoni. A nije li i prirodnije? Ali znamo tko gura beton i što veće količine. Zašto dakle drvo kada može beton? Beton vam je u glavi. ;-) :-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ..............beach drive 2015-04-25 12:18
Ono gore bi bila vizualno nepojmljiva katastrofa. Drvena obloga ne ide na prirodnu grotu, nego na pješćanu ili zemljanu podlogu iz svima razumljivih razloga.
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # drvena oblogamulder 2015-04-25 13:54
Slažem se, ta drvenarija nikako ne pristaje, najbolje je poravnati i počistiti u pozadini staze kako predlaže pv.
Dobilo bi se dovoljno mjesta za ležanje i lijepo bi se uklopilo u postojeći ambijent. Na plaži svakako fali ugostiteljski objekat koji bi radio od 0-24. Amen ;-)
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # Moj prijedlog za ZagazinePV 2015-04-24 13:40


Maknuti suhozide koji su do staze uz more. Kamenje od tih suhozida upotrijebiti za popravak suhozida koji su slijedeći iza (do crvene granice). Prostor koji je između što više poravnati upotrebom lagane mehanizacije (mali bageri i rovokopači). Ne dirati veće raslinje i borove koje tu rastu.
Od maknutog suhozida kamenje upotrijebiti za zidanje prilazu do mora a i za eventualne platoe. Višak kamenja može se samljeti i upotrijebiti za nasipavanje poravnatog prostora. Taj prostor ako je većeg nagiba izvesti terasasto i tu isto upotrijebiti kamen od maknutog suhozida.
BB, Beach Bar, ugostiteljski objekt a WC-i tamo gdje su predviđeni.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # !!!!pape 2015-04-25 09:19
Quoting PV:
BB, Beach Bar, ugostiteljski objekt a WC-i tamo gdje su predviđeni.
da naravno, može i Bitch Bar koji će u skladu sa gradonačelnikovim blagoslovom raditi od 0-24. Aleluja!
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # stolietne shumehranitelj tuljana 2015-04-24 18:52
Bitno je sačuvati stoljetne borove šume što su recimo na ovoj slici... ili
Reply | Reply with quote | Quote
+3 # Prvobitno stanjeparolaš 2015-04-25 09:28
Što, ti bi da se sve vrati u prvobitno stanje prije pošumljavanja? Po onom što vidim na tome marljivo radi diljem otoka, a sve "po zakonu i kako struka kaže" u prijevodu s Kapelijeve parlatine, kako investitori hoće.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # drvene oblogeBojana Genov 2015-04-24 09:36
Evo dio prepiske vodjen s tvrtkom Fibas koja prodaje obloge i ugradjuje ih.

"Na tržištu postoje razne vrste ( i porijekla ) deckinga sa i bez atesta , garancija , deklaracija ...
Kod deckinga , osim same njegove kvalitete i vrste drveta vrlo je bitan način ugradnje kako bi vijek trajanja bio što duži te naravno namjena o čemu Vi i pišete.

Moja preporueke je WPC decking izrađen od bambusova drva s udjelom polymera otpornog na UV zrake.
U prilogu šaljem sliku iz naših referenci.
Taj decking je dugovječan , ne zahtjeva održavanje , postojan je na utjecaj mora , kiša , snijega , sunca.
Ugradili smo ga na javnu površinu palžu Banj u Šibeniku. U zadnjih tri godine morali smo intervenirati i mijenjati neke ploče koje su pukle uslijed vandalizma i ništa drugo.
U svakom slučaju kod nabavke obavezno tražiti atest i jamstveni list. Ukoliko su Vam potrebni takvi dokumenti rado ću Vam poslati."
Reply | Reply with quote | Quote
0 # wpc=wood plastic compositeŽeljka Fattorini 2015-04-25 14:56
http://sk.wikipedia.org/wiki/Wood-plastic_composite
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # tj. na engleskomŽeljka Fattorini 2015-04-25 14:57
http://en.wikipedia.org/wiki/Wood-plastic_composite
Reply | Reply with quote | Quote
+5 # ...crnika 2015-04-23 22:44
Sve je to unaprijed izrežirano i pripremljeno da se da u koncesiju.Gari i društvo su se već dogovorili kako će opet za..biti Lošinjane.Bio sam na jednom sastanku gdje se je pričalo kako ljudi iz vana imaju love pa da će se dati poslije u koncesiju
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # ojo de carnikabepo 2015-04-24 07:53
Quoting crnika:
Sve je to unaprijed izrežirano i pripremljeno da se da u koncesiju.Gari i društvo su se već dogovorili kako će opet za..biti Lošinjane.Bio sam na jednom sastanku gdje se je pričalo kako ljudi iz vana imaju love pa da će se dati poslije u koncesiju
Mogli bi mi ovu vlast dati nekome otoku u koncesiju na primjer Sv. Grgur, Goli otok... :o
Reply | Reply with quote | Quote
-3 # ...hranitelj tuljana 2015-04-23 20:04
Podržavam predložene izmjene, osim upotrebe drva.
Samo će to onaj tko je platio radove vjerojatno isto kroz jedno vrijeme dati u koncesiju pa bude opet kmeeee...
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Stvarno?Željka Fattorini 2015-04-23 19:11
Oprostite, ali ove drvene obloge su jednostavno ružne. Usudio bih se reći i ružnije od betona.
zapravo, jedina im je prednost nad betonom što ih se jednog dana kad se svi slože da su ružne, može maknuti. Čemu govoriti o velikoj ljubavi prema lošinjskom kamenu, a truditi se da se taj kamen ne vidi?
Mislim da se komplicira previše. Plaža na Zagazinama može postati funkcionalnija već sa par malih zahvata tj. popunjavanja pukotina kamenjem ili sl. Sve više od toga je čisti neukus i apsolutno nerazumijevanje Lošinja kao takvog.
Reply | Reply with quote | Quote
+7 # Nerazumijevanje LošinjaBojana Genov 2015-04-23 20:51
Quoting Željka Fattorini:
Plaža na Zagazinama može postati funkcionalnija već sa par malih zahvata tj. popunjavanja pukotina kamenjem ili sl. Sve više od toga je čisti neukus i apsolutno nerazumijevanje Lošinja kao takvog.
Slažem se! Ja mislim da je ta plaža predivna i ne bih radila na njoj ništa. Ali, kad već postoji potreba za više kupališnog prostora - a izgleda da postoji jer će većina Čikata biti za naplatu, onda je bolje raditi intervencije koje nisu trajne, koje nisu velike i koje koriste prirodni materijal. Konzervatori su dali sugestije za Čikat da se koristi drvo, drvo je tradicionalni materijal kupališta. Drvene palete se mogu postaviti na velike površine uz stazu s druge strane te tako dati površinu za sunčalište da se ne uništava kamenjar.

I da, uređivanje ovih plaža je odraz nerazumijevanja Lošinja. Godinama susrećem iste goste Lošinja na tim plažama, neke od njih i 30 godina, i ono što oni na njima vole je upravo to što su prirodne, što nema buke, trgovina, objekata, ničeg artificijelnog, što je iza šuma iz koje se čuju cvrčci i ptice, što obiluje raslinjem, što nema prometa.

Naš prvi prijedlog je NE radovima na ovako velikom području (samo urediti tamo gdje je već intervenirano), tek ako se ipak radi onda manje maligna varijanta.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ZagazineŽeljka Fattorini 2015-04-23 21:58
Istina, drvene su površine vjerojatno manje no što se to na ovim slikama može činiti i pretpostavljam kako bi postavljene s druge strane staze bile prihvatljive. Slobodan sam reći da primjerske slike baš i ne "čine pravdu" prema vašem projektu, a 2 od 3 linka koja ste postavili ne mogu se otvoriti.
pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
+4 # Ljepota betonagost 2015-04-23 19:20
Quoting Željka Fattorini:
Plaža na Zagazinama može postati funkcionalnija već sa par malih zahvata tj. popunjavanja pukotina kamenjem ili sl.
A sve to za samo milju i pol kuna ;-)
Reply | Reply with quote | Quote
0 # zagazinjinemusa keseđija 2015-04-26 17:18
ajde sta se bunite,sad kad dasmir otvori sljastičarnu,imat cete di lizat slaju...
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # 999Željka Fattorini 2015-04-23 19:34
govorim o kamenju, a ne o betonu. I govorim o zbilja minornim zahvatima putem radnih akcija.
Betonizaciju, naravno, ne podržavam. Više mi je na umu osposobiti plažu tako da negdje umjesto dva ručnika stanu tri. Sve više od toga je nepotrebno.
pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
+4 # Stvar ukusaSeebad Cigale 2015-04-23 20:14
Reply | Reply with quote | Quote

Add comment

Security code
Refresh